Na czym polega praca fotografa reklamowego?

Zawód fotografa z pozoru wydaje się łatwym i przyjemnym zajęciem. Jednak zajęcie to wiąże się z wielką odpowiedzialnością – za realizowane sesje zdjęciowe oraz sprzęt, który często kosztuje nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Najbardziej dochodową dziedziną jest prawdopodobnie fotografia reklamowa. Każda szanująca się firma chce mieć fachowe, profesjonalnie wykonane zdjęcia produktowe. Są one wyznacznikiem wysokiego statusu przedsiębiorstwa i dbałości o jakość oferowanych produktów oraz usług.

Dobry fotograf reklamowy za pomocą profesjonalnego sprzętu jest w stanie wykonać perfekcyjne zdjęcia oddające charakter danej usługi lub właściwości konkretnego przedmiotu. Fotografia produktowa – http://www.zdjecia-reklamowe.pl/oferta/fotografia-produktowa/ – jest dosyć wymagająca, ponieważ trzeba zwracać uwagę na wiele szczegółów. Czego wymagać od dobrego fotografa?

Produkt uwieczniony na zdjęciu z pewnością musi być w 100% ostry. Do tego dochodzi wykonanie zdjęć obrazujących każdą stronę produktu. Musi być na nich widoczna faktura. Kolory muszą być dokładnie odwzorowane i zgodne z rzeczywistością. No i dochodzi tutaj jeszcze często aranżacja wokół produktu. Musi być ona taka, by przyciągała wzrok, dobrze komponowała się z fotografowanym produktem oraz nie zdominowała tegoż produktu, wszak on musi być na zdjęciu najważniejszy.

Kolejnym odłamem fotografii reklamowej jest fotografia biznesowa. Nie wykonuje się tutaj zdjęć poszczególnych produktów, a raczej ludzi związanych z zarządzaniem i prowadzeniem własnego biznesu. Zdjęcia te powinny oddawać profesjonalny charakter i przedstawiać bohaterów jako specjalistów w swojej dziedzinie. Zdjęcia takie najczęściej wykonuje się w otoczeniu biurowym, tak aby cała scena została skrupulatnie zaaranżowana.

Scroll to Top